گلکسی تب اس 7 اف ای، بررسی کامل تبلت گلکسی تب اس 7 اف ای سامسونگ

  • نویسنده: zamani
  • دسته بندی: نقدوبررسی
  • تاریخ ارسال: 19/06/1400

پاییز سال گذشته کمپانی سامسونگ دو تبلت پرچمدار خود را روانه بازار فروش کرد. گلکسی تب اس 7 و تب اس 7 پلاس، پرچمداران قدرتمند سامسونگ در مارکت تبلت بودند و همچنان نیز قدرت‌نمایی می‌کنند. این دو تبلت در نظر کاربران بسیار مورد استقبال قرار گرفت. تمام این موارد باعث شد تا سامسونگ بار دیگر دست به تولید نسخه هواداران یا FE یکی از پرچمداران خود بزند. این بار نوبت به تبلت‌های پرچمدار سامسونگ رسید. گلکسی تب اس 7 اف ای یا نسخه هواداران با این هدف به مرحله تولید رسیده که بهترین قابلیت‌ها و ویژگی‌های تبلت‌های سری اس 7 را با قیمتی به مراتب پایین‌تر به طرفداران واقعی خود عرضه کند.

این روزها استفاده از تبلت افزایش چشمگیری پیدا کرده است. دو کمپانی بزرگ سامسونگ و اپل نیز سردمداران عرضه تبلت در اندازه‌ها و کاربردهای متنوع به شمار می‌روند. تبلت‌های گلکسی تب اس 7 و اس 7 پلاس تمام ویژگی‌های یک تبلت پرچمدار را از جمله نمایشگرهای بزرگ 120 هرتزی، تراشه اسنپدراگون 865 پلاس و قلم S-Pen ارائه می‌کنند. شما همچنین می‌توانید با خرید کاورهای مجهز به صفحه کلید و پنل لمسی، از تبلت‌ها به عنوان رایانه شخصی استفاده کنید.

قابلیت DeX mode یکی دیگر از مولفه‌های کاربردی تبلت‌های پرچمدار سامسونگ به شمار می‌رود. با این قابلیت می‌توانید تبلت خود را به یک رایانه شخصی تبدیل کنید. پشتیبانی از قلم S-Pen نیز می‌تواند میزان بهره‌وری شما را از تبلت دو چندان کند. این دو ویژگی اساسی، معیارهایی بودند که بر اساس آنها گلکسی تب اس 7 اف ای (FE) به مرحله خط تولید رسید.

گلکسی تب اس 7 اف ای دارای نمایشگری با اندازه مشابه گلکسی تب اس 7 پلاس است. این تبلت 12.4 اینچی از یک پنل TFT با نرخ نوسازی 60 هرتز برخوردار است. بدنه گلکسی تب اس 7 FE به صورت یکپارچه از لایه آلومینیومی پوشانده شده است. لبه‌های تبلت نیز کاملا مسطح است. خوشبختانه سامسونگ تبلت خود را همراه با قلم S-Pen روانه مارکت کرده است. این قلم همچنین دارای نرخ تاخیر بسیار پایینی است.

سایر مشخصات گلکسی تب اس 7 FE ، میان رده به شمار می‌روند. این مشخصات شامل تراشه اسنپدراگون 750G و دو اسپیکر (به جای چهار اسپیکر) می‌شوند. علاوه بر این موارد، برای قلم S-Pen جایگاهی در بدنه اختصاص داده نشده است. این قلم همچنین از ژست‌های هوایی نیز پشتیبانی نمی‌کند. از این رو اگر به این قابلیت علاقه‌مند هستید می‌توانید نسخه پرو قلم S-Pen را تهیه کنید.

گلکسی تب اس 7 FE به آخرین نسخه سیستم عامل و رابط کاربری سامسونگ مجهز شده است. این دستگاه همچنین از نمای پیش‌فرض تبلت، DeX mode و DeX بی‌سیم برای اتصال به تلویزیون پشتیبانی می‌کند. در بخش نرم افزاری نیز می‌توان برنامه‌های مرتبط با قلم S-Pen را مشاهده کرد. علاوه بر این موارد، قابلیت اتصال کیبورد و دسته ایکس باکس نیز برای گلکسی تب اس 7 اف ای وجود دارد.

مشخصات کلی گلکسی تب اس 7 اف ای در یک نگاه

بدنه: 284.8 در 185.0 در 6.3 میلی متر، 608 گرم، پنل جلویی از جنس شیشه، پنل پشتی از جنس آلومینیوم، قاب دور از جنس آلومینیوم، پشتیبانی از قلم S-Pen

نمایشگر: ابعاد 12.40 اینچی، پنل TFT، رزولوشن 1600 در 2560 پیکسل، نسبت تصویر 14.4:9، تراکم پیکسلی 243ppi

چیپست: کوالکام اسنپدراگون 750G 5G، هشت هسته‌ای، لیتوگرافی 8 نانومتری، پردازنده گرافیکی آدرنو 619

حافظه: 64/4، 128/6 و 256/8 گیگابایت، پشتیبانی از کارت حافظه میکرو SD، دارای شیار اختصاصی

سیستم عامل و رابط کاربری: اندروید 11، رابط کاربری One UI 3.1

دوربین اصلی (پشتی): 8 مگاپیکسلی، ضبط ویدئو با کیفیت 1080p@30fps

دوربین سلفی (جلویی): 5 مگاپیکسلی، ضبط ویدئو با کیفیت 1080p@30fps

باتری: 10090 میلی آمپر، پشتیبانی از شارژ سریع 45 واتی، 100 درصد در 190 دقیقه

متفرقه: سنسورهای شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، مجاورت، قطب نما، Samsung DeX

جعبه گشایی گلکسی تب اس 7 اف ای

محتویات جعبه گلکسی تب اس 7 FE و گلکسی تب اس 7 پلاس دقیقا مشابه یکدیگر است. درون جعبه محصول شما می‌توانید یک آداپتور شارژ 15 واتی، کابل USB و قلم S-Pen را مشاهده کنید. همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم، این تبلت می‌تواند از شارژر 45 واتی نیز پشتیبانی کند. از آنجا که شارژ با یک آداپتور 15 واتی ممکن است کمی خسته‌کننده به نظر برسد، پیشنهاد می‌کنیم جهت شارژ سریع‌تر، آداپتور قدرتمندتری را تهیه کنید.

طراحی و کیفیت ساخت گلکسی تب اس 7 اف ای

طراحی بدنه و لبه‌های صاف گلکسی تب اس 7 FE باعث شده تا از نظر ظاهری دقیقا مشابه گلکسی تب اس 7 پلاس شود. بدنه تمام آلومینیومی تبلت اس 7 اف ای حس لوکس بودن و استحکام را به کاربر القا می‌کند. لبه‌های صاف تبلت نیز به جذابیت دستگاه افزوده است.

سامسونگ، گلکسی تب اس 7 FE خود را در چهار رنگ مشکی، نقره‌ای، سبز و صورتی عرضه کرده است. رنگ‌های تیره‌تر در مقایسه با رنگ‌های روشن‌تر، اثر انگشت و گرد و غبار را بهتر نشان می‌دهند. با این حال انتخاب رنگ کاملا یک امر سلیقه‌ایست.

در خصوص نمایشگر گلکسی تب اس 7 FE باید گفت که نسبت به برادرهای بزرگتر خود با افت شدید کیفیت همراه شده است. چرا که پنل آن از سوپر امولد در گلکسی تب اس 7 پلاس به TFT تغییر پیدا کرده و نرخ نوسازی از 120 هرتز به 60 هرتز محدود شده است. اما خوشبختانه دارای مشخصات قابل توجهی نظیر پشتیبانی از HDR10 پلاس، قلم S-Pen با نرخ تاخیر پایین و رزولوشن بالا است.

سامسونگ همچنین برای کاهش هزینه‌های ساخت این تبلت، حسگر اثر انگشت آن را نیز حذف کرده است. این در حالیست که گلکسی تب اس 7 پلاس از حسگر اثر انشگت زیر نمایشگر و گلکسی تب اس 7 از حسگر اثر انگشت خازنی واقع در کناره بدنه بهره می‌برد.

در بخش پشتی تبلت شاهد ماژول بیرون زده دوربین 8 مگاپیکسلی هستیم که برای آن چراغ فلشی در نظر گرفته نشده است. در طرفین بدنه نیز خطوط آنتن را مشاهده می‌کنیم که در بدنه‌های آلومینیومی یک امر کاملا طبیعی محسوب می‌شود. در همان سمت دوربین نیز محل اتصال آهنربایی قلم S-Pen وجود دارد. دقیقا محلی که برای تبلت‌های پرچمدار گلکسی تب اس 7 و اس 7 پلاس نیز مشاهده می‌شود. علاوه بر این محل، در سمت راست تبلت نیز جایگاهی مغناطیسی برای اتصال قلم در نظر گرفته شده است.

هیچکدام از جایگاه‌های اتصال قلم S-Pen از شارژ قلم پشتیبانی نمی‌کنند. با توجه به این مسئله می‌توان گفت که قلم موجود در جعبه محصول دارای اتصال بلوتوث نیست و نمی‌تواند ژست‌های هوایی را پشتیبانی کند. اما در تبلت‌های پرچمدار سری 7 قابلیت شارژ قلم‌های S-Pen نیز وجود دارد.

در بخش بالایی گلکسی تب اس 7 FE ، اسپیکر و میکروفون قرار گرفته است. در بخش پایینی تبلت نیز می‌توانید اسپیکر دوم و درگاه USB تایپ C را مشاهده کنید. در سمت چپ دستگاه شاهد پین‌های اتصال کیبورد هستیم. در سمت راست اما کمی شلوغی دیده می‌شود. در سمت راست می‌توان دکمه‌های پاور، کلیدهای کنترل صدا، میکروفون سوم و خشاب سیمکارت/کارت حافظه را مشاهده کرد. در نزدیکی خشاب سیمکارت نیز جایگاه اتصال قلم S-Pen وجود دارد.

نمایشگر گلکسی تب اس 7 اف ای

ابعاد نمایشگر هر دو تبلت گلکسی تب اس 7 پلاس و گلکسی تب اس 7 اف ای 12.4 اینچ است. اما شباهت این دو تبلت به همین جا ختم می‌شود. چرا که سامسونگ برای گلکسی تب اس 7 FE خود جهت پایین‌تر آوردن هزینه‌ها از پنل TFT با نرخ نوسازی 60 هرتز بهره برده است. رزولوشن بالا به همراه تراکم پیکسلی مناسب باعث شده تا تصاویر در نمایشگر گلکسی تب اس 7 اف ای از وضوح بالایی برخوردار شوند. هرچند استاندارد HDR10 پلاس نیز به وضوح بهتر تصاویر کمک شایانی کرده است.

در خصوص روشنایی نمایشگر اس 7 FE نیز لازم به ذکر است که در بیشترین حالت به 422 نیت می‌رسد. هرچند این عدد هنگامی که نمایشگر زیر نور خورشید قرار می‌گیرد به 522 نیت خواهد رسید. عمق رنگ سیاه در نمایشگر فوق‌العاده بوده و کنتراست نهایی آن در حدود 1900:1 است. حداقل روشنایی صفحه نیز 3.3 نیت بوده که در مجموع می‌توان عملکرد نمایشگر را بی‌نظیر برآورد کرد. نکته قابل توجه این که گلکسی تب اس 7 FE دارای هیچ‌گونه تنظیمات رنگی برای نمایشگر نیست.

طول عمر باتری گلکسی تب اس 7 اف ای

در بخش باتری نیز شاهد تشابه ظرفیت باتری دو تبلت گلکسی تب اس 7 پلاس و گلکسی تب اس 7 FE هستیم. هر دو تبلت دارای باتری 10090 میلی آمپری هستند که می‌توانند از شارژ سریع 45 واتی نیز پشتیبانی کنند. با این حال آداپتور موجود در جعبه هر دو محصول 15 واتی است.

باتری گلکسی تب اس 7 اف ای طی تست وبگردی توانسته تا 11 ساعت دوام بیاورد که رقم بسیار خوبی است. این در حالیست که عدد به دست آمده برای تبلت پرچمدار و گران‌تر تب اس 7 پلاس تنها 7 ساعت و 49 دقیقه است. اما طی تست مشاهده ویدئو، گلکسی تب اس 7 پلاس عملکرد به مراتب بهتری را ارائه کرده است.

سرعت شارژ گلکسی تب اس 7 اف ای

همانطور که در بخش قبلی نیز به آن اشاره کردیم؛ گلکسی تب اس 7 FE می‌تواند حداکثر شارژ با توان 45 وات را پشتیبانی کند. بنابراین اگر سرعت شارژ بالا برای شما در اولویت قرار دارد، پیشنهاد می‌کنیم که آداپتور قوی‌تری را خریداری کنید. آداپتور 15 واتی همراه محصول در 30 دقیقه می‌تواند تنها 18 درصد از باتری تبلت را شارژ کند.

عملکرد اسپیکرهای گلکسی تب اس 7 اف ای

گلکسی تب اس 7 FE برخلاف برادرهای پرچمدار خود که دارای چهار اسپیکر استریو هستند، تنها از دو اسپیکر برخوردار است. با این حال اسپیکرها توسط کمپانی AKG تنظیم شده و از قابلیت دالبی اتموس نیز پشتیبانی می‌کنند. هر دو اسپیکر به صورت متقارن در دو طرفی راست تبلت قرار گرفته‌اند و خرجی صدا کاملا متعادل است. کیفیت صدای خروجی بسیار قوی و شفاف بوده و بیس مناسبی دارد.

بخش نرم افزاری گلکسی تب اس 7 اف ای

گلکسی تب اس 7 FE همانند سایر تبلت‌های پرچمدار سامسونگ از حالت‌های tablet view و DeX view و همچنین قابلیت‌های قلم S-Pen پشتیبانی می‌کند. حالت تبلت و DeX به راحتی قابل جابجایی هستند و کار کردن با آنها بسیار آسان است. قلم S-Pen نیز هر دو حالت را پشتیبانی می‌کند و همچنین قابل سفارشی ‌سازی است. در ادامه به هر کدام از حالت‌ها به طور جداگانه می‌پردازیم.

همانطور که در مشخصات اصلی گلکسی تب اس 7 FE نیز عنوان کردیم، این تبلت همراه با اندروید 11 و رابط کاربری One UI 3.1 روانه مارکت شده است. گلکسی تب اس 7 اف ای به صورت پیش‌فرض در حالت tablet view قرار دارد مگر این که به صورت دستی آن را به حالت دسکتاپ یا DeX view تغییر دهید. هر دوی این حالت‌ها شامل تغییراتی در رابط کاربری، اندازه آیکون‌ها، ظاهر و نحوه مولتی تسکینگ می‌شود.

حالت تبلت یا Tablet View

حالت Tablet View در گلکسی تب اس 7 اف ای دقیقا نسخه بزرگنمایی شده رابط کاربری موجود در گوشی‌های هوشمندی سری گلکسی است. میانبر‌های پیش‌فرض صفحه قفل شامل اپلیکیشن‌های یادداشت سامسونگ و دوربین می‌شود که به رنگ سیاه و سفید هستند. نحوه پیمایش نیز مانند سایر گوشی‌های هوشمند سامسونگ قابل تغییر است.

از آنجایی که گلکسی اس 7 اف ای دارای حسگر اثر انگشت نیست شما می‌توانید از قابلیت تشخیص چهره بهره بگیرید. در ضمن توجه داشته باشید که این روش نسبت به اثر انگشت از امنیت بسیار پایینی برخوردار است و پیشنهاد می‌شود که از پین برای امنیت بیشتر تبلت خود استفاده کنید.

قابلیت مولتی تسکینگ در حالت Tablet View از طریق منوی برنامه‌های اخیر یا Task Switcher قابل استفاده است.از طریق Task Switcher که در حال حاضر 6 برنامه را همزمان نشان می‌دهد، شما می‌توانید با ضربه بر روی اپلیکیشن‌های مورد نظر خود، قابلیت اسپلیت اسکرین یا پاپ آپ را برای آنها فعال کنید. توجه داشته باشید که تمامی برنامه‌ها از پاپ آپ پشتیبانی نمی‌کنند اما اغلب آنها می‌توانند از قابلیت اسپلیت اسکرین (تقسیم کننده نمایشگر) بهره ببرند.

نکته قابل توجه این که در لحظه تنها یک برنامه می‌تواند به صورت پاپ آپ وجود داشته باشد. با این حال در حالت اسپلیت اسکرین نیز می‌توان برنامه‌ای را تحت وضعیت پاپ آپ در اختیار داشت. از این رو در حالت کلی می‌توان سه برنامه را به صورت همزمان فعال اجرا کرد. (دو برنامه از طریق اسپلیت اسکرین و یک برنامه به صورت پاپ آپ). قابلیت دیگر، پنل کناری یا Edge panels نام دارد که در بین کاربران سامسونگ به خوبی شناخته شده است. دو قابلیتی که جای خالی آن در گلکسی تب اس 7 اف ای حس می‌شود عبارتند از: Edge Lighting (نورپردازی لبه‌های نمایشگر جهت اعلان) و نمایشگر همیشه روشن.

حالت دسکتاپ یا DeX

در ابتدا توجه داشته باشید که حالت دسکتاپ یا DeX با قابلیت wireless DeX به کلی تفاوت دارد و نباید اشتباه گرفته شوند. حالت DeX در واقع نوعی رابط کاربری دسکتاپ برای گلکسی تب اس 7 اف ای محسوب می‌شود. شما می‌توانید این حالت را با مراجعه به بخش تنظیمات یا پنل اعلان‌ها، فعال کنید. به محض فعال کردن، لوگوی سامسونگ ظاهر می‌شود و سپس محیط اندرویدی تبلت به محیط دسکتاپ تغییر پیدا می‌کند.

در حالت دسکتاپ، محیط کاربری تبلت به صورت افقی تغییر وضعیت پیدا می‌کند. پنل اعلان‌ها نیز جابجا شده و به پایین صفحه نمایش سمت راست منتقل می‌شود. در پایین نمایشگر نیز نوار وظیفه‌ای وجود دارد که تمام برنامه‌های باز شده و در حال اجرا را می‌توانید مشاهده کنید. شما همچنین می‌توانید نوار وظیفه را بنا به سلیقه خود پنهان کنید.

نوار وظیفه مشابه نمونه ویندوزی خود، موارد مختلفی را شامل می‌شود. در سمت چپ نوار وظیفه، کشوی برنامه‌ها و میانبرهای پیمایش قرار گرفته‌اند. در وسط نوار وظیفه نیز تمامی برنامه‌های در حال اجرا مشاهده می‌شود. در سمت راست نوار وظیفه شما می‌توانید به نوار وضعیت و پنل اعلان‌ها دسترسی داشته باشید.

علاوه بر این موارد، قابلیت راست کلیک نیز در تمامی محیط دسکتاپ تبلت در دسترس است. شما می‌توانید با ضربه یا نگه داشتن یا با کمک ماوس آن را فعال کنید. یکی دیگر از جذابیت‌های حالت دسکتاپ گلکسی تب اس 7 اف ای این است که تمامی برنامه بصورت ویندوزی اجرا می‌شوند و در قسمت بالایی اپلیکیشن‌ها می‌توانید نمادهای سه‌گانه __⬜╳ را مشاهده کنید.

در این حالت همچنین امکان استفاده از کیبورد و ماوس نیز فراهم می‌شود. شما می‌توانید کیبورد را یا بصورت کاور یا بصورت بی‌سیم همراه با ماوس به تبلت متصل کنید. گلکسی تب اس 7 اف ای از هر دو حالت کیبورد پشتیبانی می‌کند. به کمک درگاه USB تایپ C نیز می‌توانید تمامی لوازم جانبی خود را از جمله هارد، فلش یا هدفون به دستگاه متصل کنید.

گلکسی تب اس 7 اف ای همچنین از قابلیت DeX بی‌سیم نیز پشتیبانی می‌کند. از این رو برای اتصال به تلویزیون یا پروژکتور دیگر نیازی به پایه یا داک نیست. تنها کافیست که دستگاه مورد نظر ما از قابلیت آینه کردن یا Screen Mirroring پشتیبانی کند. زمانی که به تلویزیون متصل شدید می‌توانید به طور همزمان حالت دسکتاپ را در تلویزیون و حالت تبلت را در تبلت تجربه کنید. علاوه بر این می‌توانید از تبلت خود به عنوان تاچ‌پد استفاده کرده و تلویزیون را کنترل کنید.

در نهایت این که اگر صاحب رایانه سامسونگ هستید، می‌توانید با استفاده از قابلیت Wireless Display support too، از تبلت خود به عنوان صفحه طراحی یا نمایشگر دوم بهره ببرید. شما همچنین می‌توانید با کمک اپلیکیشن Samsung Flow app، فایل‌ها را تنها با drag and drop بین دستگاه‌های سامسونگی خود جابجا کنید.

قابلیت‌های قلم S-Pen

اگر با سری گلکسی نوت سامسونگ تابحال کار کرده باشید، با قابلیت‌های قلم S-Pen نیز آشنایی کامل دارید. با این حال هر ساله نیز به قابلیت‌های آن اضافه می‌شود. قلمی که همراه با گلکسی تب اس 7 اف ای عرضه می‌شود، کمی بلندتر از قلم‌های سری نوت بوده و به قلم واقعی بیشتر شبیه است. طراحی بدنه قلم تغییر کرده و راحت‌تر در دست جای می‌گیرد. روی بدنه قلم S-Pen تنها یک دکمه دیده می‌شود و نوک آن نیز قابلیت تعویض دارد.

قلم S-Pen عرضه شده همراه با گلکسی تب اس 7 اف ای به نظر نوع غیر فعال (غیر قابل شارژ) آن است. از این رو بلوتوث را پشتیبانی نمی‌کند و نیاز به شارژ مجدد ندارد. بنابراین خبری از ژست‌های هوایی نبوده و در صورت نیاز بایستی نسخه پرو قلم S-Pen را تهیه کنید. با این حال نباید از قابلیت‌های متنوع این قلم غافل شد.

تنها کافیست با قلم S-Pen روی نمایشگر ضربه‌ای بزنید، قابلیت‌هایی که برای شما نمایان می‌شوند عبارتند از: ایجاد یادداشت، مشاهده تمامی یادداشت‌ها، انتخاب هوشمند، نوشتن بر روی صفحه نمایش، طراحی با استفاده از واقعیت افزوده، شبکه اجتماعی PENUP و ترجمه. شما می‌توانید در ادامه تصاویر هر کدام از قابلیت‌ها را مشاهده کنید.

علاوه بر این موارد اگر قلم S-Pen را روی برنامه‌های پشتیبانی شده به صورت شناور حرکت بدهیم، می‌تواند پیش نمایشی از محتوای برنامه را به ما نشان دهد. این اپلیکیشن‌‌ها شامل گالری، اینترنت، تلفن و فایل‌ها می‌شوند. عملکرد قلم نیز به علت نرخ تاخیر بسیار پایینی که دارد، کاملا نرم، روان و واکنش‌پذیر است.

همانطور که قبلا نیز عنوان کردیم، قلم S-Pen از ژست‌های هوایی پشتیبانی نمی‌کند و برای بهره‌مندی از آنها بایستی نسخه پرو S-Pen را خریداری کنید. در مجموع باید خاطرنشان کنیم که قلم S-Pen می‌تواند از چهار ژست حرکتی اصلی پشتیبانی کند. این ژست‌های حرکتی در سرتاسر محیط کاربری تبلت قابل انجام هستند. این ژست‌ها شامل مواردی نظیر برگشتن، خانه، وظایف مختلف و نوشتن بر روی نمایشگر می‌شوند. نگه داشتن دکمه روی قلم نیز باعث اجرای برنامه از پیش تعیین شده می‌شود.

قلم S-Pen برای کنترل پخش موسیقی نیز کاربردی است. با فشار دادن دکمه و حرکت به سمت بالا، میزان صدا افزایش پیدا می‌کند. برای کاهش صدا دکمه را نگه داشته و به سمت پایین بکشید. جهت پخش با توقف موسیقی نیز تنها کافیست یک بار دکمه را فشار دهید. جهت پخش آهنگ بعدی نیز بایستی دو بار دکمه روی قلم را فشار دهید.

در اپلیکیشن دوربین نیز برای قلم S-Pen ژست‌های متعددی وجود دارد. به عنوان مثال شما می‌توانید تنها با یک فشار دادن دکمه، عکسی را ثبت کنید. با دو بار فشار دادن، دوربین‌ها جابجا می‌شوند. برای بزرگنمایی و جابجایی بین حالت‌های دوربین نیز ژست‌هایی وجود دارند.

عملکرد پردازشی گلکسی تب اس 7 اف ای

گلکسی تب اس 7 اف ای به تراشه اسنپدراگون 750G کمپانی کوالکام مجهز شده است. این تراشه با معماری 8 نانومتری تولید شده و از نظر عملکردی در جاگیاه میان‌رده‌ها قرار می‌گیرد. در مقایسه با تراشه به کار رفته در تبلت‌های پرچمدار سری 7 (اسنپدراگون 865 پلاس)، این تغییر یک پسرفت قابل توجه محسوب می‌شود. تراشه 750G به همراه پردازنده گرافیکی نه چندان قدرتمند آدرنو 619، تنها نقاط ضعف این تبلت به شمار می‌روند.

گلکسی تب اس 7 اف ای در نسخه‌های 4 گیگابایت، 6 گیگابایت و 8 گیگابایت رم از نوع LPDDR4X و حافظه داخلی 64 گیگابایت، 128 گیگابایت و 256 گیگابایت عرضه شده‌اند. پیشنهاد می‌کنیم برای تجربه‌ای بهتر و روان‌تر نسخه‌های با رم بالاتر را تهیه کنید.

عملکرد دوربین گلکسی تب اس 7 اف ای

گلکسی تب اس 7 اف ای دارای یک دوربین پشتی و یک دوربین سلفی است. از فلش led هم در این تبلت خبری نیست. دوربین پشتی 8 مگاپیکسلی بوده و سنسور به کار رفته در آن برای کمپانی سونی است. این دوربین فوکوس خودکار، ثبت پرتره و حالت شب را پشتیبانی می‌کند.

از طرفی دوربین سلفی آن 5 مگاپیکسلی است. این دوربین حتی از پرتره نیز پشتیبانی می‌کند اما فوکوس آن ثابت است. اپلیکیشن دوربین گلکسی تب اس 7 اف ای مانند سایر گوشی‌های سامسونگ است. از جمله امکانات دوربین می‌توان به HDR خودکار، بهینه‌ساز صحنه، حالت شب و حالت پرو برای عکاسی حرفه‌ای‌تر اشاره کرد.

کیفیت تصاویر گلکسی تب اس 7 اف ای

تصاویر ثبت شده توسط دوربین اصلی 8 مگاپیکسلی گلکسی تب اس 7 اف ای از دامنه پویایی و جزئیات خوبی برخوردار هستند. نویز به قدر کافی کم است. رنگ‌ها نسبت به واقعیت کمی بیش از حد اشباع شده‌اند. در مجموع عملکرد دوربین رضایت‌بخش است.

تصاویر پرتره نیز اگر در شرایط نوری مناسبی ثبت شده باشند، از کیفیت بالایی برخوردار هستند. جدایی سوژه از پس زمینه و تاری پس زمینه به خوبی صورت گرفته است. با این حال اگر بخواهید در محیط خانه تصویر پرتره‌ای را ثبت کنید، منتظر نتایج ضعیف عملکرد دوربین نیز باشید.

عملکرد دوربین اصلی گلکسی تب اس 7 اف ای در شرایط نوری نامناسب نیز قابل قبول است. تصاویر از جزئیات خوبی برخوردار هستند و کاهش نویز به دقت صورت گرفته است. اشباعیت رنگ‌ها به درستی حفظ شده و نوردهی کاملا مناسب است.

گلکسی تب اس 7 اف ای از لرزشگیر اپتیکال بهره‌ای نبرده و هرگونه تکان خوردن دست موجب تار شدن تصویر می‌شود.

حالت شب دوربین اصلی برخی از جزئیات تصاویر را اصلاح کرده و نوردهی بهتری را ایجاد می‌کند. در مجموع اما کیفیت تصاویر ثبت شده در حالت شب فعال و غیرفعال تفاوت محسوسی ندارد.

دوربین 5 مگاپیکسلی سلفی نیز در ثبت تصاویر (البته نور روز) عملکرد درخشانی دارد. تصاویر دارای جزئیات و کنتراست بالایی هستند. رنگ‌ها به خوبی پردازش شده و نویز کمی دارند. تصاویر پرتره دوربین سلفی نیز در مقایسه با نمونه‌های ثبت شده توسط دوربین اصلی یک سر و گردن بالاترند. جدایی سوژه از پس زمینه و تارشدگی آن بهبود قابل توجهی پیدا کرده‌اند.

کیفیت ضبط ویدئو گلکسی تب اس 7 اف ای

هر دو دوربین گلکسی تب اس 7 اف ای می‌توانند ویدئوها را با کیفیت 1080p و با سرعت 30 فریم بر ثانیه ضبط کنند. تثبیت کننده الکتریکی نیز به صورت انتخابی تنها برای دوربین عقبی وجود دارد. ویدئوهای ضبط شده توسط دوربین اصلی دارای وضوح و جزئیات قابل توجهی هستند. کنتراست و دامنه پویایی آنها فوق‌العاده بوده و در ارائه رنگ‌ها بی‌نظیر هستند. همچنین میزان نویز نیز در آنها بسیار کم است.

جمع بندی

گلکسی تب اس 7 اف ای را اگر بخواهیم در حالت کلی توصیف کنیم، تبلت بسیار زیبا، کاربردی و مقرون به صرفه‌ای است. اما در مقایسه با تبلت‌های پرچمدار سری 7 نظیر گلکسی تب اس 7 و اس 7 پلاس حرفی برای گفتن ندارد. گلکسی تب اس 7 اف ای از نظر مشخصات فنی در مقایسه با برادرهای پرچمدار خود یک پسرفت از سوی سامسونگ به شمار می‌رود.

استفاده از پنل TFT، نرخ نوسازی پایین، چیپست میان‌رده، قابلیت‌های کمتر قلم S-Pen و در نهایت نبود حسگر اثر انگشت عواملی هستند که می‌توان از آنها به عنوان عقبگرد یاد کرد. اما مولفه‌های جذاب گلسکسی تب اس 7 اف ای را نیز نباید فراموش کنیم.

این تبلت با عنوان نسخه هوادارن روانه مارکت شده و به همین خاطر از قیمت پایین‌تری برخوردار است. با وجود قیمت پایین‌تر، این تبلت همچنان رزولوشن بالای خود را حفظ کرده و از این رو با یک نمایشگر بی‌کیفیت روبرو نیستیم.

در واقع سامسونگ برای گلکسی تب اس 7 FE سعی کرده با تغییر برخی مشخصات فنی سری پرچمدار و گران قیمت خود، بسیاری از قابلیت‌های آنها را حفظ کند. به نوعی می‌‌توان گلکسی تب اس 7 اف ای را در ظاهر و قابلیت‌های کاربردی، یک تبلت پرچمدار سری 7 به شمار آورد.

در رابطه با رقبای اصلی گلکسی تب اس 7 اف ای در مارکت تنها می‌توان به تبلت‌های گلکسی تب اس 7 (نسخه وای فای) و میت پد پرو 10.8 اینچی هواوی اشاره کرد. با این حال هر دو رقیب یک سر و گردن از گلکسی تب اس 7 اف ای بالاتر هستند و تنها مولفه‌های برتر تب اس 7 اف ای، ظرفیت باتری بالاتر و قیمت نسبتا پایین‌تر آن هستند.

مزایا و معایب گلکسی تب اس 7 اف ای

مزایا

  • استفاده از آلومینیوم مرغوب در بدنه
  • نمایشگر TFT با رزولوشن و کنتراست بالا به همراه پشتیبانی از HDR10
  • پشتیبانی از قلم S-Pen به همراه دو جایگاه اتصال مغناطیسی
  • اسپیکرهای استریو با خروجی صدای بسیار با کیفیت
  • طول عمر باتری فوق‌العاده
  • ترکیب جذاب رابط کاربری One UI 3.1 و حالت دسکتاپ
  • پشتیبانی از قابلیت اتصال بی‌سیم DeX (مشابه عملکرد Mircast)
  • عرضه در دو نسخه 5G و وای فای، دارای شیار کارت حافظه اختصاصی میکرو SD

معایب

  • اتصال قلم به بدنه کاربردی است اما ایمنی چندانی ندارد
  • لوازم جانبی گران قیمت (نظیر شارژر 45 واتی)
  • نرخ نوسازی پایین صفحه نمایش
  • عدم پشتیبانی قلم S-Pen از بلوتوث و ژست‌های هوایی
  • عدم وجود حسگر اثر انگشت
  • قیمت نسبتا گران در مقایسه با رقبای قدرتمندتر

منبع: gsmarena

برچسب ها:

استفاده از مطالب فروشگاه اینترنتی اطلس موبایل فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است. کليه حقوق اين سايت متعلق به آقای :علی زمانی(مدیر و موسس ) می‌باشد. Copyright © 2018
فروشگاه اینترنتی اطلس موبایل، بررسی، انتخاب و خرید آنلاین اطلس موبایل یکی بزرگ‌ترین فروشگاه اینترنتی کشور، اینک در آستانه‌ی چهارمین سال فعالیت، با گستره‌ای از کالاهای متنوع برای تمام اقشار جامعه و هر رده‌ی سنی، برای کاربران خود «تجربه‌ی لذت‌بخش یک خرید اینترنتی» را تداعی می‌کند. «ارسال سریع»، «ضمانت بهترین قیمت» و «تضمین اصل بودن کالا» سه اصل اولیه است که اطلس موبایل از نخستین روز تاسیس سعی کرده به آن پایبند باشد و با رعایت این سه اصل، هرسال، حوزه‌های تازه‌ای را در فروش کالا و خدمات، به دایره‌ی فعالیت خود افزوده است. گستره‌ای به وسعت کالاهای دیجیتال، از برندهای متنوع، متعدد و سرشناس جهانی همچون اپل، سونی، سامسونگ، ال‌جی، اچ‌پی و ... به محض ورود به اطلس موبایل با یک سایت پر از کالا رو به رو می‌شوید! هر آنچه که نیاز دارید و به ذهن شما خطور می‌کند در اینجا پیدا خواهید کرد. اطلس موبایل مثل یک ویترین پر زرق و برق است که با انواع و اقسام برندهایی نظیر سامسونگ (Samsung)، ال جی (LG)، اپل (Apple)، نوکیا (Nokia)، شیائومی (Xiaomi)، هواوی (Huawei) و همچنین محصولاتی که هر فرد در زندگی شخصی، تحصیلی و کاری خود به آنها احتیاج پیدا می‌کند، چیده شده است. اینجا مرجع متنوع‌ترین کالاهای دیجیتال از گوشی موبایل اندروید و iOS (آیفون) گرفته تا تبلت، لپ تاپ، هارد اکسترنال، اسپیکر، هدفون، هندزفری و پاور بانک است. مناسب‌ترین جمله درباره اطلس موبایل ،بازار بزرگ اینترنتی، است؛ چرا که با قدم گذاشتن در آن می‌توانید ،یک خرید اینترنتی لذت بخش، با قیمت مناسب و ارزان به همراه تخفیف ویژه در حراج ها را تجربه کنید با تشکر اطلس موبایل

خوش آمدید میهمان

ورود به سایت