بررسی لنوو کروم بوک دوئت 3

  • نویسنده: zamani
  • دسته بندی: نقدوبررسی
  • تاریخ ارسال: 16/05/1401

لنوو کروم بوک دوئت 3 (Chromebook Duet 3) یک تبلت کوچک جذاب لنوو است که به شما این امکان را می دهد که صفحه کلید را به صورت مغناطیسی وصل کنید یا آن را به طور کامل جدا کنید. این تطبیق پذیری، دوئت 3 را به انتخابی عالی برای دانشجویان کالج یا متخصصان مسافرت تبدیل می کند.

اگر با کروم بوک دوئت اصلی لنوو و کروم بوک IdeaPad Duet 5 لنوو آشنایی دارید، دوئت 3 اساسا ترکیبی از این دو است. اگر دوئت اصلی اکنون گزینه اقتصادی و IdeaPad Duet 5 گزینه پریمیوم است، دوئت 3 جدید گزینه میان رده است. در حالی که Duet 3 به شما نمایشگر OLED یا رم و فضای ذخیره‌سازی بسیار زیادی نمی‌دهد، پیشرفت‌های قابل توجهی در مدل اصلی دوئت ایجاد می‌کند که ارزش پول اضافی را دارد. در ادامه به نقد و بررسی لنوو کروم بوک دوئت 3 می پردازیم و نگاهی به طراحی، مشخصات، عملکرد و موارد دیگر می اندازیم.

مشخصات سخت افزاری

  • بدنه: 258.04 در 164.55 در 7.90 میلیمتر، 1.14 پوند
  • صفحه نمایش: 10.9 اینچ، IPS، رزولوشن 2000 در 1200 پیکسل، لمسی، روشنایی 400 نیت
  • پردازنده: کوالکام اسنپدراگون 7c نسل 2 (8-هسته ای, حداکثر تا 2.55 گیگاهرتز)، گرافیک Qualcomm Adreno
  • حافظه رم و داخلی: 4 گیگابایت LPDDR4X و 64 گیگابایت eMMC
  • دوربین ها: 5 مگاپیکسلی در پنل جلو و 8 مگاپیکسلی پنل پشت
  • کیبورد: جداشدنی، مقاوم در برابر آب تا 330 میلی لیتر
  • سیستم عامل: کروم اواس
  • ارتباطات: Wi-Fi 5 802.11AC (2 x 2), Bluetooth 5.1
  • پورت ها: 2 عدد USB-C 3.2 Gen 1

طراحی و کیفیت ساخت

کروم بوک دوئت 3 لنوو دارای طراحی منحصر به فردی است که از سه بخش اصلی تشکیل شده است: بخش تبلت (یا صفحه نمایش)، صفحه کلید قابل جدا شدن و پوشش مغناطیسی. بسته به کاربرد خود می توانید پوشش مغناطیسی را در بالای صفحه کلید یا پشت قطعه تبلت قرار دهید.

به طور کلی، کانسپت طراحی خوبی دارد، اما استفاده از دوئت 3 با تمام قطعاتش آنطور که فکر می کنید، یکپارچه نیست. برای استفاده صحیح از کروم بوک با صفحه کلید، تقریباً باید پشت میز یا سطح صاف دیگری باشید. اگرچه یک پایه بازشو برای کج کردن صفحه وجود دارد، اما قسمت تبلت به قدری سنگین‌تر از قسمت صفحه کلید است که اگر روی سطح صاف نباشد، به راحتی می‌تواند در هنگام برخورد با آن بیفتد. به عنوان یک مزیت، پایه بسیار قابل تنظیم است و در صورت نیاز می تواند تقریباً تا آخر خم شود.

به عنوان مثال، استفاده از صفحه کلید و ایستادن هنگام نشستن در صندلی مسافر یک ماشین در حال حرکت در تعطیلات چندان کاربردی نخواهد بود. برای اینکه پاهای شما کمی حرکت کند یا وسیله نقلیه به یک دست انداز برخورد کند و باعث شود قسمت سنگین تر تبلت به جلو روی صفحه کلید بسته شود یا به عقب ببندد و پایه بسته شود بسیار آسان است. اما نکته خوب این است که Duet 3 محکم است. حتی اگر مجبور باشید نگران بسته شدن تصادفی آن در ماشین در حال حرکت یا حفظ تعادل روی پاهای خود در خانه باشید، به خوبی محافظت می شود.

لنوو کروم بوک دوئت 3 را به عنوان یک دستگاه 2 در 1 به بازار عرضه می کند که از نظر فنی چنین است، اما تنها در صورتی که قصد دارید روی سطوح صاف کار کنید. برای نگه داشتن آن و استفاده از صفحه کلید، باید قسمت پایه پوشش مغناطیسی را بیرون بیاورید. با گذشت زمان انجام این کار آسان‌تر شد، اما حتی زمانی که قسمت پایه «شکسته» بود، باز هم هر بار نیاز به دو دست داشت تا پایه را نگه دارد.

همچنین یک سوراخ در پوشش مغناطیسی برای دوربین عقب وجود دارد، بنابراین ضروری است که آن را تا حدودی صاف کنید. کروم بوک دوئت 3 فوق‌العاده کوچک بوده، که برای دانش‌آموزان و افرادی که زیاد با دستگاه خود سفر می‌کنند بسیار عالی است. اگرچه صفحه کلید جداشدنی یک افزودنی شسته و رفته است و نسبتاً خوب کار می کند، بخش تبلت این دستگاه واقعاً می درخشد.

صفحه نمایش

کروم بوک دوئت 3 لنوو دارای صفحه نمایشی 10.9 اینچی است که رزولوشن 2K یا 2000  در 1200 پیکسل را در اختیار قرار می دهد. صفحه نمایش مناسب به نظر می رسد، اما قرار نیست به آن نگاه کنید و ذهن خود را با رنگ های زنده و سیاه های فوق العاده تیره متحیر کنید. برای آزمایش قدرت نمایشگر، چند برنامه را در نتفلیکس تماشا کردیم، یک بازی را که از گوگل پلی دانلود کردیم، بازی کردیم و در اینترنت گشت و گذار کردیم.

 

برای افرادی که احتمالاً از دستگاهی مانند این استفاده می کنند، فکر می کنیم که نمایشگر نسبت به قیمت فوق العاده کار می کند. روشن است، به راحتی قابل خواندن است، رنگ را نسبتاً خوب نشان می دهد و حاشیه های نسبتاً باریکی دارد.

نرم افزار و رابط کاربری

همانطور که از نام کروم بوک دوئت 3 پیداست، این دستگاه از سیستم عامل کروم اواس  بهره می برد و خبری از ویندوز یا مک اواس نیست.  ChromeOS یک سیستم عامل مبتنی بر لینوکس است که توسط گوگل توسعه یافته و اپلیکیشن ها را عمدتاً از طریق سرویس ابری گوگل اجرا می کند. این اپلیکیشن های بومی ابری شامل Google Docs، Photos و Sheets هستند و شما به‌طور خودکار 100 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی ابری رایگان دریافت می‌کنید.

از آنجایی که ChromeOS مبتنی بر لینوکس است، این یک سیستم عامل رایگان و منبع باز است، به این معنی که کدهای آن در گیت هاب برای هر کسی در دسترس است تا در صورت تمایل و دانش، کد را ببیند و تغییر دهد. به طور معمول، استفاده از سیستم عامل های مبتنی بر لینوکس بسیار ایمن تر از سیستم عامل ویندوز یا مک اواس است. آلوده شدن کروم بوک به ویروس یا بدافزار چالش برانگیز است، اگر تقریبا غیرممکن نباشد.

 

رابط کاربری برای برخی انتخاب فوق العاده است اما می تواند دیگران را آزار دهد. این واقعاً فقط به نحوه استفاده از کروم بوک خود بستگی دارد. رابط کاربری ChromeOS اساساً شبیه یک رابط تلفن هوشمند است، فقط بزرگتر. این بدان معناست که یادگیری و استفاده از آن کار ساده‌ای است، اما اگر فکر نمی‌کنید از یک رابط تلفن هوشمند روی صفحه‌نمایش بزرگ‌تر لذت ببرید، ممکن است بخواهید که از کروم بوک استفاده نکنید.

اگرچه ایمن‌تر و کاربرپسندتر است، اما نکات منفی احتمالی برای ChromeOS وجود دارد. یکی از مهم‌ترین معایب این است که بسیاری از اپلیکیشن ها، برنامه‌ها یا نرم‌افزارهای دیگر را نمی‌توان مانند سیستم عامل ویندوز یا macOS دانلود کرد. اغلب نسخه سازگاری وجود ندارد، و فضای ذخیره‌سازی زیادی در کروم بوک دوئت 3 وجود ندارد. با این اوصاف، ChromeOS می‌تواند برنامه‌های بومی لینوکس را علاوه بر برنامه‌های گوگل پلی استور اجرا کند.

به طور خلاصه، اگر به دستگاه خود برای انجام ویرایش فشرده عکس یا ویدیو نیاز دارید، یا می‌خواهید بازی‌هایی را از Steam یا یکی دیگر از سرویس‌های توزیع بازی‌های ویدیویی بزرگ انجام دهید، کروم بوک دوئت 3 برای شما مناسب نیست. می‌توانید بازی‌های اندرویدی را روی این دستگاه بازی کنید، اما این برای بازی است. همچنین، ChromeOS در بیشتر مواقع به اتصال اینترنت سریع نیاز دارد، بنابراین اگر در منطقه ای با اتصال ضعیف هستید، ممکن است چیزی به جز کروم بوک در نظر بگیرید.

بازده، کارایی و عمر باتری

کروم بوک دوئت 3 مدت زمان زیادی بین شارژ دوام می آورد، اما این به این دلیل است که شما واقعاً نمی توانید علاوه بر مرور اینترنت، استفاده از برنامه های مبتنی بر فضای ابری، پخش رسانه ها و بازی های اندروید، کارهای زیادی روی آن انجام دهید. اگر بیشتر در حال بازی یا پخش رسانه‌ها هستید، باتری سریع‌تر خالی می‌شود اما همچنان تمام روز و سپس مقداری دوام می‌آورد.

 

این همان چیزی است که بیشتر مردم از کروم بوک ها انتظار دارند. این دستگاه‌ها برای نرم‌افزارهای فوق‌العاده سخت یا برنامه‌های پرقدرت ساخته نشده‌اند. و در ازای قدرت کلی و عملکرد کمتر در دوئت 3، عمر باتری بیشتری خواهید داشت. وقتی یک لپ‌تاپ را بررسی می‌کنیم، معمولاً عملکرد آن را با باز کردن دسته‌ای از تب‌ها آزمایش می‌کنیم که برخی از آنها در حال پخش ویدیو، باز کردن دیسکورد، راه‌اندازی استیم و حتی گاهی اوقات اجرای یک بازی ویدیویی هستند. در کروم بوک دوئت 3، نمی‌توانم آزمایش معمولی خود را انجام دهیم. با این حال، با ویژگی Desks در دوئت 3، می‌توانستیم همزمان بیشتر باز کنیم و ببینیم دستگاه چگونه آن را مدیریت می‌کند.

در این آزمایش سه دسکتاپ جداگانه را در یک زمان باز گذاشتیم، که اساساً به این معنی است که سه فضای کاری مجازی برای جابجایی بین آنها داشتیم. اولین Desk دارای یک مرورگر کروم با 30 تب مختلف بود. سپس، Desk دوم بازی هایی با موضوع رستوران داشت که از گوگل پلی استور اجرا می شد. در نهایت، Desk سوم برنامه نتفلیکس را باز کرد، اگرچه هر زمان که آن Desk را خاموش کردیم، بلافاصله پخش ویدیو متوقف شد.

وقتی بین Desk ها جابه‌جا می‌شدیم، در حین پیدا کردن چیزها، صفحه نمایش موقتاً سیاه می‌شد. با تغییر روی Desk دوم، یک بازی اندرویدی فریز شده نمایش داده می‌شود که می‌توانستیم موسیقی پس‌زمینه در حال پخش را بشنویم، اما چیزی برای چند ثانیه تکان نمی‌خورد. به طور کلی می توان گفت این یک دستگاه تک کاره است، به این معنی که هنگام تمرکز روی یک کار، بهترین عملکرد را دارد. وقتی تعداد زیادی برنامه مختلف را در پس‌زمینه باز می‌کنید، به مانند گوشی‌های هوشمند گرفتار می‌شوند، حتی اگر فعالانه از آنها استفاده نکنید.

جمع بندی

با توجه به آنچه که لنوو کروم بوک دوئت 3 ادعا می کند و قیمت آن، برای برخی افراد، اما نه همه، گزینه بسیار خوبی است. مالک ایده آل برای Duet 3 احتمالاً دانشجویی است که نمی خواهد پول زیادی خرج کند و در درجه اول یک تبلت با گزینه صفحه کلید برای یادداشت برداری در کلاس یا نوشتن مقاله می خواهد.

کروم بوک 3i لنوو تقریباً به همان قیمت دوئت 3 است اما دارای صفحه کلید داخلی است. اگر ایده کروم بوک را دوست دارید اما لپ تاپ محکم تری می خواهید که همچنان مقرون به صرفه باشد، این یک جایگزین عالی است. اما اگر فکر می کنید در درجه اول از دستگاه خود به عنوان تبلت استفاده می کنید، فکر می کنیم دوئت 3 بهترین گزینه شماست.

مزایا

  • بسیار مقرون به صرفه
  • فرم فاکتور سبک و فشرده
  • عمر باتری شگفت انگیز

معایب

  • بدون جک هدفون (و فقط دو پورت USB-C)
  • اسپیکرها خوب نیستند
برچسب ها:

استفاده از مطالب فروشگاه اینترنتی اطلس موبایل فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است. کليه حقوق اين سايت متعلق به آقای :علی زمانی(مدیر و موسس ) می‌باشد. Copyright © 2018
فروشگاه اینترنتی اطلس موبایل، بررسی، انتخاب و خرید آنلاین اطلس موبایل یکی بزرگ‌ترین فروشگاه اینترنتی کشور، اینک در آستانه‌ی چهارمین سال فعالیت، با گستره‌ای از کالاهای متنوع برای تمام اقشار جامعه و هر رده‌ی سنی، برای کاربران خود «تجربه‌ی لذت‌بخش یک خرید اینترنتی» را تداعی می‌کند. «ارسال سریع»، «ضمانت بهترین قیمت» و «تضمین اصل بودن کالا» سه اصل اولیه است که اطلس موبایل از نخستین روز تاسیس سعی کرده به آن پایبند باشد و با رعایت این سه اصل، هرسال، حوزه‌های تازه‌ای را در فروش کالا و خدمات، به دایره‌ی فعالیت خود افزوده است. گستره‌ای به وسعت کالاهای دیجیتال، از برندهای متنوع، متعدد و سرشناس جهانی همچون اپل، سونی، سامسونگ، ال‌جی، اچ‌پی و ... به محض ورود به اطلس موبایل با یک سایت پر از کالا رو به رو می‌شوید! هر آنچه که نیاز دارید و به ذهن شما خطور می‌کند در اینجا پیدا خواهید کرد. اطلس موبایل مثل یک ویترین پر زرق و برق است که با انواع و اقسام برندهایی نظیر سامسونگ (Samsung)، ال جی (LG)، اپل (Apple)، نوکیا (Nokia)، شیائومی (Xiaomi)، هواوی (Huawei) و همچنین محصولاتی که هر فرد در زندگی شخصی، تحصیلی و کاری خود به آنها احتیاج پیدا می‌کند، چیده شده است. اینجا مرجع متنوع‌ترین کالاهای دیجیتال از گوشی موبایل اندروید و iOS (آیفون) گرفته تا تبلت، لپ تاپ، هارد اکسترنال، اسپیکر، هدفون، هندزفری و پاور بانک است. مناسب‌ترین جمله درباره اطلس موبایل ،بازار بزرگ اینترنتی، است؛ چرا که با قدم گذاشتن در آن می‌توانید ،یک خرید اینترنتی لذت بخش، با قیمت مناسب و ارزان به همراه تخفیف ویژه در حراج ها را تجربه کنید با تشکر اطلس موبایل

خوش آمدید میهمان

ورود به سایت